AMARAN KERAS!!!!!!

Segala hasil ciptaan puisi saya diharapkan agar dapat memartabatkan semula seni warisan bangsa khususnya dalam seni berpantun dan bersajak....mudah-mudahan :)

Akhir sekali...Hakcipta adalah terpelihara... tidak boleh disalin semula sebahagian mahupun keseluruhan ataupun di'copy paste' :)

Tuesday 6 December 2011

JOIN EYKAMEOW 1ST GIVEAWAY!

Sedang berblogwalking tiba-tiba terpandang satu giveaway yang dianjurkan oleh adik comel ini, Eyka namanya. Blognya memang sangat comel, secomel tuannya (pujian ikhlas dari Kak Nida).


Bagi mereka yang nak sertai giveaway ini, kliklah di sini ye.


Jom lihat peraturannya:

Macam mana nak join?

1- Mesti lah like fan page blog saya ni sebab senang sikit nak contact kalau terpilih sebagai pemenang bertuah! *wink* 






2- Like blogshop saya yang tak seberapa ni pulak sebab senang bila nak suruh pilih hadiah. Ehem.


3- Buat satu entry pendek bertajuk "JOIN EYKAMEOW 1ST GIVEAWAY!" and komen sikit kenapa suka atau tak suka baca blog Gadis Ini Kekwat. Patah perkataan? Sukahati awak lah. No limit. Yang penting, jawapan suka atau tak suka tu. (kalau takde perasaan means tak penah baca lagi lettew. Mesti tersesat dan  lalu Takpe, pun boleh join. Asalkan follow syarat tu dari mula :) Heeee  


PENDAPAT DAN PANDANGAN

Apa yang Kak Nida suka tentang blog Eyka ni (setelah akak menggodek blog gadis ini KEKWAT?), akak tertarik pada gaya bahasa yang digunakan.. simple, ada unsur humor@kecindan dan sesuai dengan umur Eyka yang masih muda belia.

Seperkara yang Kak Nida suka tentang blog Eyka ini ialah penggunaan ayat bahasa Melayu yang betul (walaupun tak semua), sebab kadang-kadang melalui pemerhatian Kak Nida ramai pelajar-pelajar yang mempunyai blog suka menulis dengan ayat shortform dan bahasa pasar yang sukar dibaca dan difahami oleh golongan dewasa macam kami.

Blog Eyka juga mempunyai pelbagai bentuk cerita, ada berkisarkan pengalaman hidup, info, petua dan kisah pengajaran..Teruskan menulis. Cuma pendapat akak agar Eyka dapat menulis dengan ejaan yang betul seperti perkataan "kite" kepada "kita", melalui cara ini Kak Nida yakin Eyka juga dapat mengasah bakat menulis melalui penulisan di blog.. dan moga usaha yang kecil ini dapat dijadikan agen perubahan yang besar pada penggunaan bahasa Melayu oleh anak muda kita.. Insya Allah.



HADIAH


Hadiah di sponsor penuh oleh 6S-Section 



Tag:



1 comment:

Call me, Eyka said...

tq kak sebab join :))
nice entry!
But ini giveaway tau..semua nya ikut nasib..hehe..later eyka update kat blog untuk umumkan siapa nombor siapa yg random.org pilih ^__^
Goodluck and thanks again !
*entry akak comel jeeee!*
Nombor bertuah akak ialah 10 tau

My Blog List