AMARAN KERAS!!!!!!

Segala hasil ciptaan puisi saya diharapkan agar dapat memartabatkan semula seni warisan bangsa khususnya dalam seni berpantun dan bersajak....mudah-mudahan :)

Akhir sekali...Hakcipta adalah terpelihara... tidak boleh disalin semula sebahagian mahupun keseluruhan ataupun di'copy paste' :)

Wednesday 8 February 2012

Sumber inspirasiku / idolaku

Klik banner untuk sertai.
Dianjurkan oleh putry dan kiddie


Inilah wajah sumber inspirasiku...
Ku coretkan ringkas luahan jiwa
Mengapa dia menjadi sumber inspirasi
Terlalu banyak keistimewaan dirinya
Dari dia yang bernama SUAMI.


Beliau seorang pelajar yang masih menimba ilmu, pada masa yang sama beliau juga ayah buat tiga permata hati dan suami buat isteri yang tidak bekerja. Ketabahannya dalam membimbing kami amat aku kagumi, beliau tetap sabar dan tersenyum walau pada hakikatnya aku tahu di dalam hatinya bersarang seribu kepayahan dan kesulitan terutama dalam pelajaran dan kewangan.

Beliau terpaksa bekerja sambilan demi menyara kami sekeluarga, aku amat kasihan pada dirinya, sedang siangnya beliau terpaksa bertungkus lumus dengan pelajarannya, manakala pada waktu malam beliau terpaksa bersengkang mata demi menyara kami sekeluarga.



8 Februari 2012, suamiku..ku tahu hati budimu...kau seorang pejuang yang hebat...ku tahu sejak aku mengenalimu.  Hari ini, aku tahu kau masih selalu menangis sendirian.  Bila kita berbicara tentangnya, kau sering merasakan kau tidak mampu memberi yang terbaik buat kami.  

Ketahuilah suamiku, kau telah berikan yang terbaik dengan kemampuan yang kau ada. Kau seorang suami yang penyayang, ayah yang sering menjadi kebanggaan buat anak-anakmu, pekerja yang dedikasi dan pelajar yang hebat. Sesungguhnya aku kagum pada ketabahan dirimu, kau ketua keluarga yang hebat, kaulah sumber inspirasiku.... selama-lamanya.

..♥♥ Coretan Dari Hati ♥♥..
TAG:
Azatiesayang
Aimie
Cik Bambam

3 comments:

DiDiE eLa said...

thanx for joining us...

sweet... akak sangat beruntung taw... semoga bahagia disisi suami dan anak2...

gud luck akak~!

Putry said...

akak sangat beruntung dapat husband yang sngat bertanggung jawab... gud luck ye kak.. n thanx sudi join contest kami.. pukul 12 malam ni putry umum pemenang kay :)

gadis pekan said...

salam...tahniah dpt tmpt pertama :) suka sgt baca entry ni.smh suami nida terus jadi inspirasi bkn shj bag i nida tp kpd anak2 :) btw, thnx juga sbb join GA atie..jenguk2 lah update ye

My Blog List