AMARAN KERAS!!!!!!

Segala hasil ciptaan puisi saya diharapkan agar dapat memartabatkan semula seni warisan bangsa khususnya dalam seni berpantun dan bersajak....mudah-mudahan :)

Akhir sekali...Hakcipta adalah terpelihara... tidak boleh disalin semula sebahagian mahupun keseluruhan ataupun di'copy paste' :)

Wednesday 30 May 2012

Giveaway dari Cik Reena Tan

Klik banner untuk sertai.

Marilah semua rakan dan taulan
Memeriahkan contest anjuran kawan
Bagi sesiapa yang ingin berlawan
Syaratnya mudah menjadi taruhan
Janganlah malu dan juga segan
Untung-untung ada kemenangan.
Kak Nida cuba ye untuk memberi pandangan. Sekadar apa yang terlihat dan terlintas di fikiran. Bagi pendapat Kak Nida, antara perkara yang boleh ditambahbaik ialah.......

Header Blog

Kak Nida suka sebab simple dan kemas. Nampak profesional dan tidak serabut. The less the more, dan loading pun mudah  serta cepat.

Namun pendapat Kak Nida alangkah cantiknya andai header tersebut dapat dibuat dalam bentuk slider. Contoh pada header blog http://siteshowcase.weebly.com/slide-headers.html . Plugin dan tutorial slider image boleh lihat di sini dan di sini.

LINK WITHIN

Cadangan Kak Nida andai Reena dapat masukkan gadget ini di bawah post entri. Ini juga turut membantu pembaca membaca entri-entri lama dari blog http://www.cikreenatan.com  

Rugi rasanya andai entri lama tidak dapat dipromosikan dengan baik kerana terdapat juga entri-entri lama yang sarat dengan maklumat yang dicari oleh pembaca.  Melalui penambahan LINK WITHIN ini mungkin membantu pembaca melihat/ membaca entri lama dari blog  http://www.cikreenatan.com apabila melihat tajuk/gambar yang dipamerkan di bawah entri terkini yang dibaca oleh pembaca.

Kak Nida sertakan tutorial untuk menambah gadget ini ke dalam blog, mudah-mudahan ia memabntu hendaknya. Klik sini untuk tutorialnya.

TABS WIDGET

Bagi menjimatkan ruang, Kak Nida cadangkan Reena dapat masukkan tabs widget ini. Selain nampak kemas ianya juga memudahkan Reena melihat komen terkini.

Selain itu ianya juga memudahkan pembaca mencari maklumat dari blog http://www.cikreenatan.com, seperti pembaca boleh mencari entri lama melalui 'arkib', ruangan 'carian' dan 'tag' pada entri dari blog  http://www.cikreenatan.com. Widget ini seelok-eloknya diletakkan pada bahagian atas blog/sidebar.

Klik sini untuk tutorial dan plugin.

Apa yang wajib ada di blog anda;

Blog roll / Blog list - Senarai blog orang lain yang anda minat baca. Contohnya di blog aku, The Other Pretty Gay. Ianya penting supaya orang sedar akan kewujudan blog korang.
Google Connects (Followers) - Pelanggan tetap anda.
Chatbox - Shoutmix (Free dan ada banyak kelebihan berbanding chatbox lain. Ada IP address misalnya)
Label / Tag - Penting kalau blog anda best.
Iklan - Nuffnang - Kalau anda berminat nak cari sikit duit. (Perhatian, aku ulang SIKIT DUIT.)
Counter, Referrer / Tracker - Penting untuk korang tengok aktiviti trafik blog anda. Boleh tahu apa yang orang-orang di dunia ni search untuk sampai di blog anda.
Google WebMaster - Juga tracker. Penting untuk tengok trafik dan keyword dan trend blog anda. 

(sumber Kak Nida ambil dari sini)


Akhir sekali salam perkenalan Kak Nida hulurkan
Buat Reena moga ukhuwah berpanjangan
Menambah rakan dan juga kenalan
Bertukar pendapat dan juga pandangan.

TAG:
FIEDA
AZATIESAYANG
NISA'


No comments:

My Blog List